expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

Friday, March 4, 2011

Siti 'tiru'J.Lo dan Beyonce


Seronok untuk berkongsi perkembangan seninya, Siti memberitahu, dia kini dalam proses menyiapkan sebuah album Inggeris.

Masih menganggap terlalu awal untuk diumumkan tetapi disebabkan terlalu gembira kerana sudah lama mengidamkan album Inggeris, Siti tidak keberatan untuk berkongsi serba sedikit.

“Tajuknya masih belum ditentukan lagi. Tapi Siti sudah menyiapkan rakaman untuk enam lagu dan tinggal empat lagu yang belum dirakam. Rakaman telah dimulakan sejak hujung Januari lalu dan dijangka siap sepenuhnya pertengahan tahun ini,” katanya sambil tersenyum manis.

Tuah penyanyi yang mempunyai suara emas itu, dia telah menarik minat komposer dari Australia iaitu Bryan dan artis pop terkenal, Christian Alexander untuk berkolaborasi sebagai tenaga penting dalam memberi tunjuk ajar.

Akui Siti, tidak dinafikan terdapat beberapa kesukaran ketika proses rakaman dijalankan terutama sebutan setiap patah perkataan lirik lagu yang disediakan.

“Bila bekerja dengan orang luar, cara yang mereka tekankan ialah sebutan kerana ada beberapa perkataan perlu sebut dengan loghat mereka. Tetapi disebabkan Bryan dan Christian ada di sini sepanjang proses rakaman, mereka akan betulkan cara sebutan Siti,” ceritanya yang memilih genre moden pop untuk album itu.
Rancak bersembang, album yang diterbitkan oleh Wassup Entertainment merupakan projek istimewa syarikat rakaman milik Adib iaitu anak suaminya, Datuk Khalid Mohamed Jiwa (Datuk K).

Selain itu, posisi kreatif Christian turut ditampilkan apabila terdapat lagu yang menonjolkan gabungan tenaga kedua-dua penyanyi itu.

“Siti turut berduet dengan Christian manakala sebuah lagi lagu, Christian akan rapping untuk Siti,” ungkapnya yang menyifatkan lagu-lagu yang dimuatkan mempunyai persamaan seperti penyanyi terkenal iaitu Beyonce Knowles dan Jennifer Lopez yang juga dikenali sebagai J.Lo.

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...