expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

Thursday, March 17, 2011

Lagu Mizz Nina Paling Tinggi Dimuat Turun


Penyanyi tempatan, Mizz Nina meraih kejayaan membanggakan apabila single, What You Waiting For mencatat jumlah muat turun tertinggi kategori lagu Inggeris tempatan.

Pencapaian itu merujuk pada lagu itu dimuatkan turun melebihi 600,000 unit mengikut tempoh, sejak Julai 2010 hingga Januari lalu.

Atas kejayaan itu, Mizz Nina atau nama sebenar Shazrina Azman menerima plak penghargaan daripada syarikat pengendali perkhidmatan, Maxis, semalam.

Mizz Nina, 30, berkata pencapaian ini suatu yang luar biasa buatnya apatah lagi lagu itu popular dalam tempoh singkat selama tujuh bulan.

“Saya berterima kasih pada semua pihak sama ada stesen radio yang banyak memutarkan lagu ini termasuk peminat dan media yang banyak menyokong,” katanya.

Menurutnya, lagu ini turut mencatat kejayaan apabila ditonton 2.6 juta pengunjung menerusi laman sesawang, YouTube. Lagu ini bukan saja popular di kalangan peminat tempatan malah menembusi pasaran antarabangsa apabila ia menampilkan duet bersama penyanyi popular Amerika Syarikat, Colby O'Donis.

Pada majlis itu, Mizz Nina menerima plak penghargaan disampaikan Pengurus Muzik dan Kerjasama, Maxis Berhad, Melissa Chai.

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...