expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

Wednesday, May 25, 2011

35 Fail Rahsia Tentang UFO Didedahkan di United Kingdom




Sebanyak 35 fail rahsia yang mencatatkan penemuan objek terbang tidak dikenali (UFO) oleh tentera dan orang awam sejak 1950an di Britain, didedahkan baru-baru ini. 


Fail-fail tersebut mengandungi kira-kira 8.500 muka surat yang meliputi gambar, lukisan dan gambaran penemuan objek terbang dan surat-surat Kementerian Pertahanan yang dihantar kepada saksi-saksi sebagai maklum balas kepada penemuan mereka, dari 1997 ke 2005.

Anggota polis, seorang askar, seorang pegawai Tentera Udara Diraja (RAF) dan orang awam melaporkan penemuan objek seperti pesawat berbentuk gula-gula pudina dan objek terbang menyerupai cincin, ampai-ampai dan gasing berwarna perak.

Dalam satu kejadian, seorang lelaki mempercayai dia diculik oleh makhluk asing pada Oktober 1998 selepas melihat pesawat tidak diketahui terbang di atas rumahnya di London dan mendapati waktu bertambah sejam ketika kejadian itu.

''Ia seperti sebuah kenderaan berbentuk cerut besar dengan pelancar di tepinya seakan-akan sayap,'' katanya kepada kementerian itu.

Kementerian itu menyatakan lelaki tersebut memaklumkan objek tersebut mungkin sebuah pesawat.
Ia menambah, tambahan masa sejam itu mungkin berlaku ekoran jamnya ditetap lewat sejam ketika kejadian itu.

Sebuah lagi fail yang didedahkan oleh Arkib Negara menyatakan bagaimana RAF menerima banyak panggilan pada 1997 selepas penduduk di selatan England bangun pagi dan menemui enam UFO kecil yang mengeluarkan bunyi 'bip' dalam keadaan berbaris dari Isle of Sheppey sehingga Terusan Bristol.

Satu pasukan pelupusan bom meletupkan satu daripada UFO itu, sebuah lagi UFO dibawa perkampungan Aldermaston dan kedua-dua tentera dan unit perisikan telah dikerahkan ke tempat kejadian yang dianggap sebagai satu penjajahan makhluk asing.

Namun, pihak berkuasa mendapati pelajar kejuruteraan Kolej Teknikal Farnborough telah membina dan menempatkan UFO berkenaan bagi mengumpul dana untuk kebajikan.

''Ia sememangnya menimbulkan persoalan mengenai apa sebenarnya berlaku pada masa depan, adakah kita sudah bersedia,'' kata penulis buku The UFO Files dan jururunding projek UFO Arkib Kebangsaan, David Clarke.

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...