expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

Tuesday, January 25, 2011

At.Mosphere Restoran Tertinggi di Dunia

RM83 bayaran masuk untuk jamu selera pada ketinggian 442 meter

Restoran tertinggi di dunia dibuka secara rasmi di sini semalam menampilkan imej gaya hidup paling mewah menggunakan nama At.Mosphere yang berada pada ketinggian 1,350 kaki (442 meter) dari tanah di ketinggian tingkat 122 bangunan Burj Khalifa.

“Ia melakarkan semula konsep restoran di Dubai,” kata Marc Dardenne, Ketua Pegawai Eksekutif Meaar Hospitality yang mengendalikan restoran terbabit.

At.Mosphere di bangunan Burj Khalifa setinggi 828 tingkat di Dubai itu adalah ‘satu daripada pengalaman restoran bersantai serba mewah di dunia,”kata Emaar Hospitality Group, anak syarikat gergasi pemaju hartanah Emaar.

Sekurang-kurangnya dua tingkat di bawah dek pemantau menara terbabit, yang menjadi restoran tertinggi di dunia boleh menempatkan lebih 210 tetamu dan mempunyai sebuah lobi ketibaan yang luas, satu tingkat restoran utama, bilik makan persendirian dan stesen mempamerkan masakan.

At.Mosphere kini mengatasi bangunan CN di Kanada yang pernah menjadi restoran tertinggi di dunia.

Dengan dilengkapi dinding dan siling mahogany, kelengkapan perabot Adam Tihany serta tingkat ‘cafe au lait limestone’ serta dilengkapi permaidani buatan tangan, restoran terbabit mempunyai daya tarikan tersendiri.

“Setiap aspek restoran direka dan dibuat secara teliti dengan dekorasi elegan, suasana nyaman, pilihan makanan dan standard perkhidmatan,” kata Mohammed Alabbar, pengerusi Emaar Properties.

Sebagai tambahan kepada apartmen, pejabat dan hotel pereka Itali Giorgio Armani, bangunan terbabit mempunyai dek pemantau di tingkat 124, dibuka kepada pengunjung dengan bayaran masuk sekurang-kurangnya 100 dirham (RM83) bagi dewasa.

Emaar berbelanja AS$1.5 bilion (RM4.5 bilion) untuk menara terbabit yang dinamakan sempena Presiden Emiriah Arab Bersatu (UAE), Sheikh Khalifa bin Zayed Al-Nahayan yang membantu Dubai ketika dilanda krisis kewangan global.

1 comment :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...